Macie jakieś filmiki traktujące o poprawnym, bezpiecznym i szybkim pokonywaniu zjazdów i zakrętów? Po majowym szlifie zachciało mi się doedukować, bo na rondach mam pietra, a myślę też o IM 70.3 Marbella w przyszłym roku.
P.S. wiem, że żeby zjeżdżać, trzeba zjeżdżdżać, o co na Mazowszu ciężko, ale wolałbym najpierw wiedzieć co mam ćwiczyć jak już w te górki pojadę
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Technika zjazdów i brania zakrętów
- FireTriFighter
- Posty: 1209
- Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm
Mnie również daleko do dobrego poziomu więc się wypowiem.
W przypadku roweru czasowego jest też nieco inna bajka niż na szosowym, bo Twoja pozycja generalnie jest przesunięta do przodu i siedzisz teoretycznie też wyżej - z punktu widzenia zjazdów jest to niekorzystne zjawisko i odczucie bo środek ciężkości jest umiejscowiony gorzej. Nieco na czasówce jeździłem po górkach, weszły też raz zawody w Pradze gdzie była bardzo przyzwoita górka z której się też zjeżdżało (poszło ponad 70km/h w dół i śmierć w oczach). Miałem wtedy jeszcze Fuji, które zamiast hamowało to zwalniało - zbroja prawie obesrana. Poczułem to też nieco w tym roku na szosie z lemondką plus sztyca PD z przesunięciem do przodu. Jednak tarcze tutaj załatwiają temat solidnie.
Ja zazwyczaj cofałem się na siodełku, zwróć uwagę czy dłonie a szczególnie spocone dłonie nie ślizgają Ci się po kierownicy gdzie są klamki. Po zmianie kierownicy zamiast owijki na kierownicę nalepiłem coś na wzór papieru ściernego tyle że to grip na skateboard. Jak jest nówka to dłonie nieco cierpią, ale już po kilku miesiącach używania jest ok. Dłoń się nie ślizga. Dla mnie też plus bo jednak dłonie mam małe i łatwiej mi złapać klamkę hamulcową.
Dużo daje jazda za kimś i obserwacja jak on się zachowuje i reaguje, trzymanie tempa. Oczywiście znajomość trasy robi robotę. W Chorwacji pierwsze dni miałem dwukrotnie bardzo nerwowe i jeździłem bardzo ostrożnie, później jeździłem już tylko ostrożnie Jakaś praca ciałem pomaga, ale to raczej intuicyjnie wychodzi
Bankowo dobre opony też zrobią różnicę, koła poniekąd też.
Zapytam też kolegi, który po górkach jeździ na czasówce - jednak ma tarcze i pewnie tylko dlatego na niej jeździ po górkach.
W przypadku roweru czasowego jest też nieco inna bajka niż na szosowym, bo Twoja pozycja generalnie jest przesunięta do przodu i siedzisz teoretycznie też wyżej - z punktu widzenia zjazdów jest to niekorzystne zjawisko i odczucie bo środek ciężkości jest umiejscowiony gorzej. Nieco na czasówce jeździłem po górkach, weszły też raz zawody w Pradze gdzie była bardzo przyzwoita górka z której się też zjeżdżało (poszło ponad 70km/h w dół i śmierć w oczach). Miałem wtedy jeszcze Fuji, które zamiast hamowało to zwalniało - zbroja prawie obesrana. Poczułem to też nieco w tym roku na szosie z lemondką plus sztyca PD z przesunięciem do przodu. Jednak tarcze tutaj załatwiają temat solidnie.
Ja zazwyczaj cofałem się na siodełku, zwróć uwagę czy dłonie a szczególnie spocone dłonie nie ślizgają Ci się po kierownicy gdzie są klamki. Po zmianie kierownicy zamiast owijki na kierownicę nalepiłem coś na wzór papieru ściernego tyle że to grip na skateboard. Jak jest nówka to dłonie nieco cierpią, ale już po kilku miesiącach używania jest ok. Dłoń się nie ślizga. Dla mnie też plus bo jednak dłonie mam małe i łatwiej mi złapać klamkę hamulcową.
Dużo daje jazda za kimś i obserwacja jak on się zachowuje i reaguje, trzymanie tempa. Oczywiście znajomość trasy robi robotę. W Chorwacji pierwsze dni miałem dwukrotnie bardzo nerwowe i jeździłem bardzo ostrożnie, później jeździłem już tylko ostrożnie Jakaś praca ciałem pomaga, ale to raczej intuicyjnie wychodzi
Bankowo dobre opony też zrobią różnicę, koła poniekąd też.
Zapytam też kolegi, który po górkach jeździ na czasówce - jednak ma tarcze i pewnie tylko dlatego na niej jeździ po górkach.
- FireTriFighter
- Posty: 1209
- Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm
A no i mnie rownież pomaga patrzeć bardziej do przodu, odczucie prędkości jest wtedy nieco mniejsze co trochę wpływa na głowę.
Dzięki Mateusz za rady, ja staram się stosować różne rzeczy, ale też bardziej intuicyjnie niż z wiedzy. Na pewno z góry na zakrętach balans środkiem ciężkości ma spore znaczenie.
Opony zmieniełem na nówki GP5000 w maju, także to mam już za sobą
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Opony zmieniełem na nówki GP5000 w maju, także to mam już za sobą
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Hej,
tu teoria z youtuba:
https://www.youtube.com/results?search_ ... +cornering
https://www.youtube.com/results?search_ ... +cornering
a najlepiej robi praktyka;)
tu teoria z youtuba:
https://www.youtube.com/results?search_ ... +cornering
https://www.youtube.com/results?search_ ... +cornering
a najlepiej robi praktyka;)
ekstra, dzięki!! pooglądam sobieendi8888 pisze: ↑czw cze 22, 2023 7:45 pmHej,
tu teoria z youtuba:
https://www.youtube.com/results?search_ ... +cornering
https://www.youtube.com/results?search_ ... +cornering
a najlepiej robi praktyka;)
to jeszcze te obejrzyj:
https://www.youtube.com/watch?v=llRkf1fnNDM
https://www.youtube.com/watch?v=KhFEnjo7fz4&t=781s
mi otworzyło oczy na maksa
https://www.youtube.com/watch?v=llRkf1fnNDM
https://www.youtube.com/watch?v=KhFEnjo7fz4&t=781s
mi otworzyło oczy na maksa