pozycja na rowerze do oceny

Triathlon i duathlon, kolarstwo, jazda na czas
arthuroo
Posty: 98
Rejestracja: wt lis 05, 2019 3:35 pm

wt maja 17, 2022 3:48 pm

https://www.velonews.com/gear/gear-issu ... ivetrains/

hmm, ciekawe, polecam,
wiec wychodzi, ze zysk brutto na 1x musi byc grubo powyzej 10W, skoro jest wieksze tarcie na łańcuchu.

więc może zacząć z innej strony, łańcuch SRAM czy Shimano?
Awatar użytkownika
FireTriFighter
Posty: 1165
Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm

śr maja 18, 2022 10:35 am

U mnie napęd Shimano, łancuch Shimano bądź Connex. No niestety nad FTP trzeba jeszcze popracować :lol:

Nie obejrzałem dokładnie jak się zabrać do demontażu przedniej przerzutki aby w miarę sprawnie ewentualnie wrócić do układu x2. Chociaż z tego co mi się wydaje przewód Di2 przy przerzutce mógłbym usunąć- suport mam skręcany więc jego demontaż/montaż jest szybki. Dla maksymalizacji zysku, marginalnego co prawda ale jednak zostaje odłączenie i schowanie przewodu przy kierownicy.

Po wskazówkach od Rafała jestem w sumie zdecydowany by taki manewr zrobić.

Wczoraj jazda szosa+ lemondka z czego pozycje mieszałem bo pozycja wymagała korekt. Ze średniej 196W wyciśnięte 34km/h, trasa płasa z kilkoma hopkami. Także i tutaj nie jest źle ;)
Awatar użytkownika
FireTriFighter
Posty: 1165
Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm

śr cze 08, 2022 12:21 pm

Napisane w dzienniku, ale i tutaj temat rozpoczęty to i go pociągnę dalej. Zmiana napędu na 1x11 zrobiona. Wykonanie sprawne i szybkie.

Małe zacięcie bo łańcuch Connex nie spasował z tarczą Banlessa, Shimano należało założyć. Z racji, że z kadencją u mnie bywa różnie to wpadła tarcza jedynie 50 zębów (52 w zapasie). Malutka regulacja musiała wpaść Przetestowane w terenie, pod całkiem mocne wiadukty nie brakuje, z górki dla mnie również ok. Łańcuch przeskakuje sprawnie, czasem przy zrzucie zdarza się, że zeskoczy o dwie koronki ale momentalnie wraca na swoje docelowe miejsce, pewnie jeszcze można by to doregulować. Natomiast była obawa, że będzie ryzyko spadku łańcucha na suport. Jak zobaczyłem na żywo zębatkę to obawa zniknęła. Musiałbym wjechać w solidną dziurę by łańcuch wyskoczył- możliwe ale prawdopodobieństwo bardzo niskie. Na lżejszych przełożeniach słychać że praca nie jest przyjemna dla łańcucha i pewnie dla przerzutki. Tarcza natomiast nie pasuje idealnie do mojej korby. Mam starą korbę rotora ze specyficznym pająkiem/blatem i została mała przestrzeń o okręgu. Nie przeszkadza zupełnie. Musiałem jednak dokupić śruby Banlessa bo Rotora nie dały rady w pełni prawidłowo złapać zębatkę na korbie.

Zdjęta przednia przerzutka wraz "chwytakiem" łańcucha, zabezpieczony przewód Di2 taśmą izolacyjną od przedniej przerzutki, zalepiony otwór na przewód. Przewód przy kierownicy został na swoim miejscu- za dużo zabawy przy przeprowadzeniu go wewnątrz więc uznałem, że może zostać. Do zrobienia ewentualnie lepsze zabezpieczenie otworów na śruby od przedniej przerzutki bo wkręciłem śruby, wyciągnięcie przewodu di2 przy suporcie, a przewód przy kierze jak napisałem wyżej, do głębszego przemyślenia, czas pokaże bo w sumie na górskie tri i tak wolę zabrać szosę więc można maksymalnie rower przestawić na system 1x11.

Czy jest zysk aero? Pewnie tak, bo jednak nie ma przerzutki. Zgodnie z zaleceniami uwzględniam aby częściej kontrolować stan łańcucha. Czy zmianę polecę komuś? Nie do końca bo sprawa jest mocno indywidualna i należy to przemyśleć i sprawdzić również naszą tzw. linię łańcucha. Koszt to oczywiście zębatka i śruby. Składając rower samodzielnie poszedłbym w napęd 1x11. Jak się sprawdzi wyjdzie w tym roku.
Czeskom
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 03, 2022 2:14 pm

śr cze 08, 2022 12:29 pm

Zawsze jestem pod wielkim wrażeniem sprzętowców i złotych rączek, którzy potrafią rozkminić co by tu można poprzestawiać, a potem jeszcze poskładać to pomimo gryzących się standardów i innych niespodzianek..
Oby Ci Mateusz jak najlepiej służył!
Awatar użytkownika
FireTriFighter
Posty: 1165
Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm

czw cze 09, 2022 7:47 am

Czy ja wiem, z tymi śrubami to po prostu zaryzykowałem, licząc , że uda się nie kupować dedykowanych śrub, był zapas czasu do zawodów by tak zrobić więc czemu nie. Cóż trzeba po prostu nieco poczytać, popatrzeć YT i do zrobienia jest niemal wszystko. Jedną z rzeczy, którą chciałbym opanować jest klejenie szytek bo nadal na tym systemie jeżdżę.

Tymczasem żeby nie było za pięknie wczoraj małe zacięcie. Przy regulacji przedniego hamulca (szczęka) miałem małe problemy, zauważyłem, że pancerz jest raczej za długi więc postanowiłem go skrócić. Przy ponownym montażu linki niestety doszło do jej uszkodzenia. Zaglądam co mam na stanie, tylko linki od Campagnolo- szczerze nie pamiętam czy przypadkiem kiedyś takie linki przez omyłkę mi sklep przysłał- zamiast Shimano a ja nie sprawdziłem dokładnie. Główka linki pasuje więc powinno być ok i było :) spora satysfakcja na przejażdżce na własnoręcznie zrobionych kołach! Koło wstawione w celu lepszego odprężenia. Hamulce ustawiłem dosyć sztywno, po przejażdżce nie było ocierania o klocki więc wyszło dobrze!
ODPOWIEDZ