Wysokość siodła a generowanie mocy
z takiej Twojej pozycji mocno w dół trudno biegać, po 5 godzinach w takim przykurczu już byś się nie wyprostował, a bieganie na rowerze to pozycja mocno przesunięta do przodu.
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2020-11-24 o 11.03.07.JPG (75.27 KiB) Przejrzano 6720 razy
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2020 11:16 am przez Willi, łącznie zmieniany 1 raz.
I Janek ma zgrabniejsze nogi
także powinienem przesunąć się do przodu i nad tym pracuję
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2020-11-24 o 11.19.36.JPG (108.81 KiB) Przejrzano 6714 razy
Popracuję nad tym tj. nad wysunięciem do przodu, mam tam jeszcze trochę wolnego miejsca
Prawda Jan Frodeno nie bywa na naszym forum, zdjecie jest calkiem nowe, przy testowaniu aero ostatniego Canyon'a. Macie rozne sylwetki. dalej uwazam, ze warto sprobowac z wyzszym kokpitem i siodelkiem przesunietym do przodu (moze kąt prosty w łokciu będzie wkładnią, prawie),
Co jeszcze zauwazylem
zwroc uwage ze u Ciebe ustawienie glowy jest wyzej tulowia niz u JF, albo inczej , u Ciebie skłon w kręgoslupie jest większy - czyli de facto przestrzen oporowa jest wieksza. w tym tez jest metoda, schowac najwiecej za glowe.
Albo z innej beczki, przejrzyj w iternecie ustawienie TT dla sprinterow; Sagan, Sam Bennett, Arnaud Démare - znajdziesz tam troche ustawien zbieznych, równiez blizsze Twojej sylwetce.
chyba nic wiecej nie wymysle, daj znac jak po testach.
- FireTriFighter
- Posty: 1174
- Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm
@Szajba z przymrużeniem oka
https://youtu.be/DnyIepFj-OM
https://youtu.be/DnyIepFj-OM
Hmm, a ja głupi myślałem że progres, niewielki bo niewielki, z roku na rok zawdzięczam optymalizacji pozycji.
A wychodzi na to, że albo coraz lepszą nogę mam, albo pogoda mi sprzyja
A wychodzi na to, że albo coraz lepszą nogę mam, albo pogoda mi sprzyja
Pozycja jest bardzo wazna, odpowiada przeciez za okolo 80% oporow zewnetrznych. Jest to tez temat na tyle dobrze zbadany, ze nie musimy wywazac otwartych drzwi - np. od przynajmniej kilku lat wiemy, ze "nizej=/=szybciej"
Generalizujac, im bardziej otwarte biodra w pozycji czasowej tym wieksza zdolnosc do generowania mocy - stad czesto duze rozjazdy w gornym chwycie vs w pozycji czasowej. Na otwarcie bioder, pomijajac kwestie kokpitu, wplywaja dlugosc korby, stack pedalow i ulozenie blokow. Kluczowa dla generowania mocy jest rowniez stabilnosc i wygoda na siodelku, a kluczowy da szans na dobry bieg po rowerze jest koszt utrzymania pozycji.
Wiekszosc w/w kwestii to w sumie dosc rzemieslnicza robota, dobry fitting jest naprawde nie do przecenienia!
Generalizujac, im bardziej otwarte biodra w pozycji czasowej tym wieksza zdolnosc do generowania mocy - stad czesto duze rozjazdy w gornym chwycie vs w pozycji czasowej. Na otwarcie bioder, pomijajac kwestie kokpitu, wplywaja dlugosc korby, stack pedalow i ulozenie blokow. Kluczowa dla generowania mocy jest rowniez stabilnosc i wygoda na siodelku, a kluczowy da szans na dobry bieg po rowerze jest koszt utrzymania pozycji.
Wiekszosc w/w kwestii to w sumie dosc rzemieslnicza robota, dobry fitting jest naprawde nie do przecenienia!
pozycja na pierwszy rzut oka wygląda dobrze
sam jeździłem w podobnej 2 lata i było ok z tym, że "ustawiałem się sam",
teraz jestem po fittingu, przesunąłem się trochę do przodu, siodło wyżej 2cm , pady wężej i kijki pod kątem lekko w góre
nie wiem jak to wyjdzie w realu, na trenarzeże mam wrażenie że jest troche lepiej - dlatego również polecam Ci udać się na fitting
PS. odnośnie roweru w karbon bym nie ingerował, aluminiowe ramy chyba bardziej przystosowane do takich przeróbek
sam jeździłem w podobnej 2 lata i było ok z tym, że "ustawiałem się sam",
teraz jestem po fittingu, przesunąłem się trochę do przodu, siodło wyżej 2cm , pady wężej i kijki pod kątem lekko w góre
nie wiem jak to wyjdzie w realu, na trenarzeże mam wrażenie że jest troche lepiej - dlatego również polecam Ci udać się na fitting
PS. odnośnie roweru w karbon bym nie ingerował, aluminiowe ramy chyba bardziej przystosowane do takich przeróbek