Wysokość siodła a generowanie mocy

Triathlon i duathlon, kolarstwo, jazda na czas
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 491
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

sob lis 21, 2020 8:23 pm

To ja, Wasz Pomysłowy Dobromir :lol:
Przyszło mi do głowy, że skoro nie bardzo już mam jak obniżać położenie przedniej części ciała na rowerze gdyż wiąże się to z ograniczeniem widoczności, obniżę sobie jednocześnie i przód i tył. Tym samym zmniejszę powierzchnię czołową , zwinę się bardziej w sobie i bardziej areo będę. Tylko czy szybszy?
Są może jakieś badania jak wysokość siodła przekłada się na moc?
Ktoś jakieś przemyślenia ma? Doświadczenia własne?
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
scott_mtb
Posty: 370
Rejestracja: śr lis 06, 2019 11:27 am

sob lis 21, 2020 9:51 pm

Najpierw zobacz czy czwórki nie będą Ci brzucha obijać bo długość korby pozostanie ta sama a moc sprawdzisz na zadaniach z opaską hr i sobie porównasz (nie będzie gdybania)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 491
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

sob lis 21, 2020 10:25 pm

Pochwalę się że na identyczny pomysł wpadłem :)
Liczę na to że nie nabawię się jakichś przykurczy biodrowo lędźwiowego a ewentualną obniżoną moc zrekompensuję lepszą aerodynamiką.
Sam post założyłem właściwie tylko po to by pochwalić się kolejnym, niekoniecznie mądrym choć jak sądzę ciekawym pomysłem na modyfikację roweru.
I oto ona - na górnej fotce stan aktualny, na dolnej z zaplanowaną modyfikacją.
felt.jpg
felt.jpg (255.61 KiB) Przejrzano 2074 razy
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
Awatar użytkownika
KamilN
Posty: 121
Rejestracja: wt lis 05, 2019 6:04 pm

ndz lis 22, 2020 12:10 am

pora późna, ale czy dobrze widzę, że chcesz wyciąć kawałek główki ramy i obniżyć mostek? Czy to tylko wizualizacja obniżenia przodu?
Triathlete - A person who doesn't understand that one sport is hard enough!

https://enduhub.com/pl/KamilN/
Awatar użytkownika
kajet
Posty: 899
Rejestracja: wt lis 05, 2019 2:15 pm

ndz lis 22, 2020 8:11 am

Jestem trochę zawiedziony. Liczyłem na to, że na dolnym zdjęciu korba zostanie obrócona o 180 stopni ;)
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 491
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

ndz lis 22, 2020 8:39 am

Dokładnie tak jak piszesz.
Zielony - pierwsze cięcie
Żółty - drugie cięcie
Purpurowy - trzecie cięcie.
Wycięty element wklejam w dolną część tworząc w ten sposób tuleję prowadzącą i dodatkowe usztywnienie. Wklejam zaślepkę tylnej ścianki, tę będę musiał dorobić. Na tuleję wklejam górny element z z wmontowanym łożyskiem i widelcem dociskając jednocześnie oba elementy do siebie i ustalając osiowość.
Cięcia.jpg
Cięcia.jpg (38.2 KiB) Przejrzano 2052 razy
Niejako przy okazji wypadałoby hamulce wymienić na v-brake i zamontować je w cieniu aerodynamicznym widelca, znaczy z tyłu (nawiercić otwory, wkleić tuleje prowadzące) i nawiercić nowe otwory do prowadzenia linek z boku główki ramy na wysokości sterów.
Jako że cała operacja wymagała będzie usunięcia znacznej powierzchni powłoki lakierniczej, planuję usunięcie pozostałej i zabezpieczenie ramy w cienką warstwą matowego lakieru bezbarwnego.
@Kajet, na korbę przyjdzie jeszcze czas ;)
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
Awatar użytkownika
Willi
Posty: 557
Rejestracja: wt lis 05, 2019 9:46 pm

ndz lis 22, 2020 2:02 pm

Szczerze to bym tego nie robił, jeżeli ktoś tam poukładał włókna w jakiś przemyślany sposób to możesz zniszczyć ramę, sprzedaj tą kup nową nie tnij.
Awatar użytkownika
Willi
Posty: 557
Rejestracja: wt lis 05, 2019 9:46 pm

ndz lis 22, 2020 4:44 pm

Może to jest kierunek?
Załączniki
A11C395B-5CF5-48A8-A811-54F996AB9727.jpeg
A11C395B-5CF5-48A8-A811-54F996AB9727.jpeg (78.34 KiB) Przejrzano 2024 razy
Ogut
Posty: 4
Rejestracja: wt lis 05, 2019 10:18 pm

ndz lis 22, 2020 5:44 pm

Można jeszcze założyć mostek na widelec, a dopiero później nałożyć na to główkę ramy. Od góry chwycić jakąś obejmą z castoramy albo zaciskiem siodła. :D :D :D
Wybacz, ale pomysł cięcia ramy, żeby obniżyć kierownicę jest chyba słaby, ale oczywiście Twój rower, Twoja kasa.
Baw się dobrze tylko, żeby Ci się ta konstrukcja nie rozpadła na jakimś zjeździe przy 60km/h.
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 491
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

ndz lis 22, 2020 6:16 pm

No dajcie spokój :)
To nie jakaś kosmiczna technologia. To tylko rower. Trochę szmaty z węgla i jeszcze mniej żywicy :lol:
Mam dwie ręce, jedna prawa druga lewa. W głowie mam tak jakby poukładane a o moim doświadczeniu w lepieniu mniej czy bardziej zaawansowanych konstrukcji można się pod linkami niżej przekonać :)
https://photos.app.goo.gl/VuM5KvUWtZjwu3HR7
https://photos.app.goo.gl/F7feXDyVjMBv9oUx8
https://www.youtube.com/watch?v=np250BtV-9Q
https://www.youtube.com/watch?v=_dSXLTNs-gg
Od piętnastego roku życia grzebałem w autach, składałem tylnonapędowe Fordy ze złomu, stawiałem sieci konfigurując pod nie serwery na Unixach a od dziesięciu lat buduję domy od A do Z (od fundamentu po wykończenie łazienki z elektryką i hydrauliką włącznie) mimo że nie mam żadnego wykształcenia w tym kierunku :lol:
Co mi za różnica czy to szybowiec czy rower
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
ODPOWIEDZ