HRV

j33mbo
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 19, 2020 11:37 am

pn kwie 19, 2021 2:10 pm

czyli
Heart Rate Variability = zmienność rytmu zatokowego,
bo jak sie okazuje równomierne bicie serca wcale nie jest dobre

mierzycie jakoś?

ja próbowałem kilkoma różnymi apkami, metodami, ale jakiegoś sensownego środka nie znalazłem.

Z jednej strony Garmin Connect, który niby to pokazuje pod pojęciem "stres", z drugiej strony apki, które pokazują 12 wskaźników :shock:
Awatar użytkownika
robertino
Posty: 558
Rejestracja: wt lis 05, 2019 3:46 pm

pn kwie 19, 2021 4:01 pm

do dziś nie wiedziałem nawet co to jest. Ale po szybkim spojrzeniu w necie na definicję tego wkaźnika:
1) nie sądzę, że zegarek jest to w stanie dobrze zmierzyć
2) nie wiem jak miałoby to wpłynąć na moje aktywności/intensywność - w skrócie nie mam pomysłu jak mogłoby to nam, pseudosportowcom, pomóc
j33mbo
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 19, 2020 11:37 am

pn kwie 19, 2021 7:19 pm

Jak mi wiadomo: generalnie większy rozrzut HRV świadczy o większej regeneracji organizmu.
superfrog
Posty: 119
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:33 pm

wt kwie 20, 2021 8:56 am

Chyba zwykłym paskiem tego nie sprawdzisz. W garminach, na pewno w 920xt, dało się wgrać albo zmodyfikować specjalny plik w zegarku i hrv było zapisywane. Dawno temu używałem też appki
https://apps.garmin.com/pl-PL/apps/ff2e ... 9336d56f2a
IM Malbork 9:40 5/201
1/2 Bełchatów 4:31 5/78
O Blachownia 2:07 9/236
1/4 Radłów 2:05 9/207
Ultra 6h 70km
M 2:48
HM 1:18
KRS
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 14, 2019 10:20 am

wt kwie 20, 2021 9:14 am

Podrzucę dwa ciekawe linki odnośnie tematu HRV:

https://www.wttzcyclingblog.pl/hrv-kola ... wysilkowe/

https://www.wttzcyclingblog.pl/hrv-kolarstwo/

ogólnie polecam całego bloga.


HRV chyba zliczają też paski HR od Wahoo
Awatar użytkownika
rado
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 08, 2019 1:04 pm

wt kwie 20, 2021 11:16 am

superfrog pisze:
wt kwie 20, 2021 8:56 am
Chyba zwykłym paskiem tego nie sprawdzisz. W garminach, na pewno w 920xt, dało się wgrać albo zmodyfikować specjalny plik w zegarku i hrv było zapisywane. Dawno temu używałem też appki
https://apps.garmin.com/pl-PL/apps/ff2e ... 9336d56f2a
Rozumiem, że przy 920XT trzeba pasek nosić cały czas i mieć włączoną aktywność, w sensie trening, żeby zapisywało dane?
superfrog
Posty: 119
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:33 pm

wt kwie 20, 2021 6:59 pm

Działało to chyba inaczej. Uruchamiałeś aktywność w aplikacji i po kilku minutach miałeś wynik. Ale aplikacja jest płatna.
IM Malbork 9:40 5/201
1/2 Bełchatów 4:31 5/78
O Blachownia 2:07 9/236
1/4 Radłów 2:05 9/207
Ultra 6h 70km
M 2:48
HM 1:18
arthuroo
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 05, 2019 3:35 pm

czw kwie 22, 2021 5:51 pm

podczas wysilku HRV nie ma duzego znaczenia, wtedy HRV jest bardziej jednostajne. chyba, że istotą badania jest dynamika i zależość HRM/HRV (szczególnie pod kątem w różnych zonach)
Ale w regeneracji czy odpoczynku to temat rzeka.
Parę razy robilem sobie takie pseudo-testy, używalem Polarowego H10 i po bluetooth i na apce androidowej CardioMood. Przy okazji wyszło parę innych statystyk - mRR (również dystrybucja na wykresie na każdy RR), stress test. itd.
wyniki były ciekawe. Warto spróbować,
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 426
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

czw kwie 22, 2021 7:20 pm

arthuroo pisze:
czw kwie 22, 2021 5:51 pm
... wyniki były ciekawe. Warto spróbować,
Wczoraj próbowałem. Po kilku testach doszedłem do wniosku że są prostsze sposoby na znalezienie wymówki od treningu :lol:
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
arthuroo
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 05, 2019 3:35 pm

pt kwie 23, 2021 10:05 am

Szajba pisze:
czw kwie 22, 2021 7:20 pm
arthuroo pisze:
czw kwie 22, 2021 5:51 pm
... wyniki były ciekawe. Warto spróbować,
Wczoraj próbowałem. Po kilku testach doszedłem do wniosku że są prostsze sposoby na znalezienie wymówki od treningu :lol:
zgadza się, zbadać puls spoczynkowy i wszystko jasne. jak jest 10% wyższy to taryfa uglowa.
Na HRV warto spojrzeć szerzej, z jedenej strony wysoki HRV może sugerować wyższą adaptację do obciążenia sesji trenigowej, ale za wysokie HRV (spoczynkowe czy regeneracyjne) już może być problem, np. bradycardia czy AV bloki. Przypadki u triatlonistów (szczególnie dłuższe dystanse) lub kolarzy są powszechne.
A że test jest łatwy do zrobienia, warto więc wiedzieć to i owo.
ODPOWIEDZ