rower - jaki sprzęt polecacie

Awatar użytkownika
rado
Posty: 78
Rejestracja: pt lis 08, 2019 1:04 pm

ndz gru 01, 2019 4:31 pm

W tej chwili mam szosówkę z lemondką, po bikefittingu pod triathlon.
Z uwagi na ambitne cele w 2020, zastanawiam się od jakiegoś czasu na rowerem typowo pod TRI.
Sporo czytałem i wychodzi mi na to, że wszelkie bajery aero (rama, koła, kask) mają znaczenie przy prędkościach powyżej 35km/h. To jest akurat prędkość, jaką zamierzam pojechać pełnego IM.
Czy ktoś ma porównanie przy przejściu z szosy z lemondką, na rower triathlonowy? Czy to ma sens? Jak duże zyski można osiągnąć? Oczywiście przy nieograniczonym budżecie, nawet bym się nie zastanawiał, ale takim nie dysponuję :lol:
Awatar użytkownika
kajet
Posty: 1180
Rejestracja: wt lis 05, 2019 2:15 pm

ndz gru 01, 2019 8:33 pm

Wrzuć może zdjęcie na tej szosie z lemondką.
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
Awatar użytkownika
rado
Posty: 78
Rejestracja: pt lis 08, 2019 1:04 pm

ndz gru 01, 2019 9:01 pm

Z zeszłego roku, ale pozycja się nie zmieniła.
Załączniki
20180909_102749.jpg
20180909_102749.jpg (162.51 KiB) Przejrzano 9656 razy
lola
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 05, 2019 3:40 pm

pn gru 02, 2019 12:14 am

Dosc specyficzna perspektywa, ale duzo wrazen opisanych: http://runtheworld.pl/trening/szosa-a-czasowka/ .

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

krygi90
Posty: 18
Rejestracja: sob lis 09, 2019 10:10 am

pn gru 02, 2019 9:45 am

U mnie było tak że na początku po zmianę na czasówce prędkość nic nie wzrosła. Ale kiedy nogi przyzwyczaiły się do nowej pozycji wydawało mi się że progres jest szybszy. Tak że jak chcesz kupić TT to radziłbym już teraz żeby go trochę objeździć.
Awatar użytkownika
qbs
Posty: 170
Rejestracja: wt lis 05, 2019 4:29 pm

pn gru 02, 2019 10:17 am

Popracowałbym jeszcze nad pozycją, bo możesz tu coś urwać. Przy zoptymalizowanej pozycji różnica szosa+lemondka vs czasówka jest marginalna, to są pojedyncze waty, które i tak się zgubi na nawrotkach/zakrętach bo TT jednak mniej zwrotny.
Jeśli masz ograniczony budżet to dużo lepszą inwestycją będą koła, tutaj będą wymierne korzyści.
Piszę to na podstawie własnego doświadczenia, gdzie sama zmiana ramy nic nie dała. Natomiast po zmianie kół średnia mi poszła o 0.9km/h do góry (1/2 Malbork, identyczna moc średnia)
niziu
Posty: 13
Rejestracja: pt lis 15, 2019 8:02 pm

wt gru 10, 2019 7:33 pm

Jeśli budżet nie pozwala na rower TT to dobrą modyfikacją roweru szosowego jest sztyca z odwróconym offsetem Profile Design FFWD. Kosztuje w katalogu coś pod 500 zł, ale to wciąż taniej niż czasówka. No i wg mnie na Ironmana robionego na szosówce z lemondką to prawie że "must have".
Awatar użytkownika
kajet
Posty: 1180
Rejestracja: wt lis 05, 2019 2:15 pm

śr gru 11, 2019 8:20 am

Miałem opowiedzieć się za czasówką, bo na niej jednak dużo łatwiej ustawić pozycję na lemondce, a pozycja (głowy i ramion) to duuuuużo watów. Ale w sumie nie wiem, jaką pozycję zniesie Twój organizm. Dużo zależy od gibkości lędźwiowego odcinka kręgosłupa itp. I to wcale nie jest tak, że wygimnastykowany typ będzie giętki, a wysiadywacz godzin w biurze - sztywny. Musiałby Cię obejrzeć ktoś wykwalifikowany IMHO, ale pierwszym krokiem byłoby, nie wiem, zrobienie skłonu? Jak blisko podłogi sięgasz rękami przy wyprostowanych nogach - dotkniesz jej palcami? Częścią dłoni? Całymi dłońmi? (Test robić po jako takim rozruszaniu ciała, a nie np. rano po wstanięciu z łóżka).
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
Awatar użytkownika
Willi
Posty: 607
Rejestracja: wt lis 05, 2019 9:46 pm

śr gru 11, 2019 10:48 am

A kto ostatnio na ironmanie pojechał na szosie i był w czołówce rowerów?
ODPOWIEDZ