chodzi mi po głowie mały upgrade na przyszły sezon, myślę o korbie z wyższym przełożeniem, w standardzie shimano 105 jest 59-39, coś tam można znaleźć z SRAMa czy Rotora, ale ceny są kosmiczne.
Możecie coś polecić w rozsądnych widełkach cenowych. Zastanawiałem się nawet czy nie kupić standardowej korby (bez tarcz) i tarcze dokupić na aliexpress, albo gdzieś indziej z zachowaniem kompatybilności
No i drugie pytanie - jaka kombinacja, myślałem o 56-44, z tyłu zostanie 11-25. A kiedy triathlon z duzo iloscia podjazdow, to sie zmieni na 52-36 i git. (na szosówce jest 53-39, można iść wyżej , dlatego przejście na 54 nie ma sensu).
Dzięki za porady
Korba powyżej 53t
- FireTriFighter
- Posty: 1171
- Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm
Popatrz na ofertę Garbaruk. Kwestia w sumie korby do rozważenia. Nawet do R8000 masz możliwość wrzucić spore zębatki, oczywiście jeżeli to co na stronie będzie do dostania w praktyce.
Tylko Garbaruk ale oni chyba tylko 1x... robią.
- FireTriFighter
- Posty: 1171
- Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm
Sądziłem, że zębatek dedykowanych pod napęd x1 można śmiało używać w napędach dwurzędowych z przodu. Wózek przerzutki i tak zrzuci/wrzuci łańcuch. Nie ma tutaj zamknięcia się tylko na jedną zębatkę z przodu.
troche pogooglowałem,
niekoniecznie 1x będzie pasować na 2x, być może trzeba będzie zrobić przestrzeń pomiędzy zębatkami, więc i trzeba będzie znaleźć dłusze zestaw śrub i podkładki, może być zabawa, ale intuickja podpowiada że jest to możliwe.
co więcej 1x zębatki mogą mieć dodatkowe zabezpieczenia narrow-wide, co może utrudnić sam moment przerzucania - np. rysunek no i jeszcze wchodząc głebiej w temat są na 4, lub na 5 śrub, średnica rozstawu śrub 110 lub 130 mm więc trochę jest zabawy. W tym wszystkim długość korby 165-175 jest chyba najmniej istotna najłatwiej dopasować.
szukam rozwiązania 2x raczej 175mm,
Praxis Works Time Trial 56-42 wygląda ciekawie, ale cena 185 jurków, i znaleźć pasujące ramię korby na 130 BCD i 5 śrub to już problem....
niekoniecznie 1x będzie pasować na 2x, być może trzeba będzie zrobić przestrzeń pomiędzy zębatkami, więc i trzeba będzie znaleźć dłusze zestaw śrub i podkładki, może być zabawa, ale intuickja podpowiada że jest to możliwe.
co więcej 1x zębatki mogą mieć dodatkowe zabezpieczenia narrow-wide, co może utrudnić sam moment przerzucania - np. rysunek no i jeszcze wchodząc głebiej w temat są na 4, lub na 5 śrub, średnica rozstawu śrub 110 lub 130 mm więc trochę jest zabawy. W tym wszystkim długość korby 165-175 jest chyba najmniej istotna najłatwiej dopasować.
szukam rozwiązania 2x raczej 175mm,
Praxis Works Time Trial 56-42 wygląda ciekawie, ale cena 185 jurków, i znaleźć pasujące ramię korby na 130 BCD i 5 śrub to już problem....