Strona 2 z 4

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 8:34 am
autor: robertino
@KamilN a czemu lateksowe są lepsze?

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 10:29 am
autor: kajet
robertino pisze:
czw mar 05, 2020 8:34 am
@KamilN a czemu lateksowe są lepsze?
Istotnie mniejsze opory toczenia (kilka watów na koło). Opona z lateksową dętką ładnie się ugina na drobnych nierównościach, a z butylową - skacze.

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 10:51 am
autor: robertino
a myślałem, że ciśnienie w oponie odpowiada za jej uginanie się na nierównościach. A tu masz, kondomy nawet w oponach :D

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 11:02 am
autor: kajet
Jeśli prawdziwe są szacunki 5 watów na koło, to byłaby to kosmiczna oszczędność - 10 watów przez głupie dętki... 10 watów to jest dla mnie w miarę zadowalający roczny wzrost FTP po godzinach spędzonych w dyskomforcie na trenażerze. Mnie dobrze poinformowany przez mnie Św. Mikołaj przyniósł Michelin Air Compy, które wg producenta dają oszczędność 2 watów na koło. Wychodzi 15 zł za wat. Kask czasowy daje oszczędności rzędu 10-20 w (chyba że ktoś jeździ 45 km/h), a kosztuje 500-1000 PLN, czyli wychodzi circa 50 zł za wat (z tym że kask jest trwalszy).

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 12:06 pm
autor: superfrog
Lateksowe trzeba często dopompowywać, co kilka dni. Prawda?

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 12:19 pm
autor: Maciej z NT
Ja cały czas w rowerze startowym używam Conti supersonic w rozmiarze jedynym słusznym 20mm. Archaiczny typ myślenia ale mi się sprawdza, ciśnienie od 8,5 do 10 barów. Nie ma komfortu, nie ma mieszanki antyprzebiciowej, nie ma kompromisów. Ale dętki supersonic nie polecam - za dużo uszkodziłem przy zakładaniu ;-) Drugu fajna opona na której czułem prędkość to Zipp Tangente - ale dość droga i nie popularna jak GP4000 2s

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 12:41 pm
autor: kajet
superfrog pisze:
czw mar 05, 2020 12:06 pm
Lateksowe trzeba często dopompowywać, co kilka dni. Prawda?
W Cycling Weekly pisali, że przed każdą jazdą - przez dobę ciśnienie spada z 7 do 6 barów.

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 1:16 pm
autor: Szajba
robertino pisze:
czw mar 05, 2020 10:51 am
a myślałem, że ciśnienie w oponie odpowiada za jej uginanie się na nierównościach. A tu masz, kondomy nawet w oponach :D
Tu zapewne chodzi o kwestę sztywności warstwy opona/butyl i opona lateks. Ten pierwszy zestaw bedzie miał nieco wyższą sztywność przez co faktycznie będzie mniej precyzyjnie wybierał nierówności (straty mocy) jednak w drugim zestawie jakby nie spojrzał już po rozpoczęciu treningu/wyścigu spada ciśnienie w oponie przez co zwiększają się opory toczenia.
Najistotniejszą zaletą lateksów jest niższa waga, cała reszta moim zdaniem to jak dyskusja na temat wyższości Felta nad Fuji :D

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 1:44 pm
autor: weekendowy
...ciekawa dyskusja...!!!! ja wybieram Fuji :lol: :lol: :lol:

Re: Opony

: czw mar 05, 2020 3:09 pm
autor: arthuroo
robertino pisze:
śr mar 04, 2020 7:17 pm
jak już wchodzisz w takie szczegóły, jak porównanie oporów toczenia, to powinieneś też wziąć pod uwagę swoje obręcze. Niektóre obręcze nie będą tak aerodynamiczne z oponą 25mm jak są z założoną 23mm.
I jeszcze o szczegolach technicznych, upewnij sie ze tylne widełki (Chain Stays) sa wystarczajace dlugie, u mnie nie zaloze 25mm, teraz zaluje bo dotyczy to ramy tytanowowej custom-made. Brzmi dziwne, ale 25mm obciera o rure podsiodłowa (Seat Tube), a 23mm pasuje idealnie (continental GS)