Opony

Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

śr mar 04, 2020 12:07 pm

Chyba dojrzałem do tego by wymienić moje 21mm na 23mm z przodu i 25 z tyłu.
Do tej pory z dużą satysfakcją eksploatowałem Conti GP4000S II. Niemłody model ale bardzo chwalony.
Jak to wygląda obecnie?
Ktoś coś poleci?
Najlepiej gdyby były czerwone ;)
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
Awatar użytkownika
kajet
Posty: 1180
Rejestracja: wt lis 05, 2019 2:15 pm

śr mar 04, 2020 1:18 pm

Ja mam GP 5000 - wg https://www.bicyclerollingresistance.com/ są jeszcze lepsze od poprzedników. Wrażenia własne - gum nie było, opory toczenia nieznane, trzymanie się jezdni również nieznane, ponieważ po zmianie opon (z Michelinow) trochę podciągnąłem technikę jazdy (a przynajmniej tak mi się wydaje), więc nie wiem, czy to skile, czy opony.
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
Awatar użytkownika
Willi
Posty: 607
Rejestracja: wt lis 05, 2019 9:46 pm

śr mar 04, 2020 4:08 pm

Ja także Continental 5000 ale w rozmiarze 28 zawsze było 23, kiepski asfalt często trafiałem i teraz jest bardzo komfortowo w stosunku do 23 polecam rozważyć
Awatar użytkownika
rado
Posty: 78
Rejestracja: pt lis 08, 2019 1:04 pm

śr mar 04, 2020 4:11 pm

Z podanej wyżej strony masz tu podsumowanie https://www.bicyclerollingresistance.co ... ke-reviews
Awatar użytkownika
kajet
Posty: 1180
Rejestracja: wt lis 05, 2019 2:15 pm

śr mar 04, 2020 5:46 pm

No tak, ja mam 25 mm. Wcześniej też jeździłem na 25, i to Michelin Pro 4 Race Service Course wyglądających jak balony 28. Różnicy w komforcie jazdy nie zauważyłem. Te Conti wyglądają jak 25, przypuszczalnie mają lepsze oreo ;)
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

śr mar 04, 2020 6:38 pm

Dzięki Panowie za szybki odzew :)
Z danych przedstawionych w linkowanych testach/porównaniach jasno wynika że szersza opona z zalecanym ciśnieniem roboczym generuje identyczne opory toczenia jak węższa przy tym samym komforcie użytkowania, no chyba że coś źle zrozumiałem :roll:
Wnioski jakie wysnułem to:
- opona 23 GP4000 jest równie szeroka jak 25 GP5000 przez co opór aerodynamiczny dla obu jest identyczny
- opona 23 GP4000 jest trochę lżejsza niż 25 GP5000
- opona 23GP4000 generuje nieco większe opory toczenia niż 25 GP5000

Wedle powyższego opona 25mm wydaje się ciekawszą opcją głównie dlatego iż przy nominalnym ciśnieniu pozwala na szybszą i bardziej komfortową jazdę przy gorszej nawierzchni.
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
Awatar użytkownika
robertino
Posty: 910
Rejestracja: wt lis 05, 2019 3:46 pm

śr mar 04, 2020 7:17 pm

jak już wchodzisz w takie szczegóły, jak porównanie oporów toczenia, to powinieneś też wziąć pod uwagę swoje obręcze. Niektóre obręcze nie będą tak aerodynamiczne z oponą 25mm jak są z założoną 23mm. Gdzieś kiedyś widziałem o tym artykuł.
To trochę przerost formy nad treścią, ale podobnie jak porównywanie oporów toczenia ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Awatar użytkownika
FireTriFighter
Posty: 1165
Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm

śr mar 04, 2020 7:31 pm

Ja obstaję przy zasadzie, że przód ma być cienki, tył szerszy. Tak jak wspomniał @robertino również warto sprawdzić swoje obręcze a dopiero później dopasować opony.
Oczywiście całość to w dużej mierze szczegóły, ale zawsze warto zwrócić uwagę i zyskać to czego oczekujemy.
Awatar użytkownika
KamilN
Posty: 157
Rejestracja: wt lis 05, 2019 6:04 pm

śr mar 04, 2020 8:57 pm

Ja na swoich Hedach mam opony 23mm, bo większe wyglądały już jak żarówka. Zmieniając oponę pamiętaj o dętce lateksowej :)
Triathlete - A person who doesn't understand that one sport is hard enough!
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

śr mar 04, 2020 9:53 pm

Felga na krawędzi ma szerokość 21,2mm. W takim układzie pasowałoby założyć na przód 23mm (w rzeczywistości 24,4) i na tył 25mm (26,3), czyli dokładnie tak jak to sobie wymyśliłem (czytaj w pierwszym poście).
W zasadzie mógłbym pokusić się o szersze z tyłu, jednak wziąwszy pod uwagę niekompatybilność dętek przód/tył, wszechobecny aeroburdel na tylnej osi i wyższą masę takiego zestawu i fakt iż obciążam bardziej przednie koło, byłoby to działanie pozbawione sensu.

Stanęło więc na 23mm i 25mm z serii GP5000.

Dętki pozostają takie jak są znaczy zwykłe. Primo, już są i są najtańsze bo już są, secundo, mam jeszcze dwie w zapasie ;)
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
ODPOWIEDZ