Opony
Istotnie mniejsze opory toczenia (kilka watów na koło). Opona z lateksową dętką ładnie się ugina na drobnych nierównościach, a z butylową - skacze.
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
www.enduhub.com/kajet
Jeśli prawdziwe są szacunki 5 watów na koło, to byłaby to kosmiczna oszczędność - 10 watów przez głupie dętki... 10 watów to jest dla mnie w miarę zadowalający roczny wzrost FTP po godzinach spędzonych w dyskomforcie na trenażerze. Mnie dobrze poinformowany przez mnie Św. Mikołaj przyniósł Michelin Air Compy, które wg producenta dają oszczędność 2 watów na koło. Wychodzi 15 zł za wat. Kask czasowy daje oszczędności rzędu 10-20 w (chyba że ktoś jeździ 45 km/h), a kosztuje 500-1000 PLN, czyli wychodzi circa 50 zł za wat (z tym że kask jest trwalszy).
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
www.enduhub.com/kajet
- Maciej z NT
- Posty: 216
- Rejestracja: wt lis 05, 2019 6:25 pm
Ja cały czas w rowerze startowym używam Conti supersonic w rozmiarze jedynym słusznym 20mm. Archaiczny typ myślenia ale mi się sprawdza, ciśnienie od 8,5 do 10 barów. Nie ma komfortu, nie ma mieszanki antyprzebiciowej, nie ma kompromisów. Ale dętki supersonic nie polecam - za dużo uszkodziłem przy zakładaniu Drugu fajna opona na której czułem prędkość to Zipp Tangente - ale dość droga i nie popularna jak GP4000 2s
W Cycling Weekly pisali, że przed każdą jazdą - przez dobę ciśnienie spada z 7 do 6 barów.
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
www.enduhub.com/kajet
Tu zapewne chodzi o kwestę sztywności warstwy opona/butyl i opona lateks. Ten pierwszy zestaw bedzie miał nieco wyższą sztywność przez co faktycznie będzie mniej precyzyjnie wybierał nierówności (straty mocy) jednak w drugim zestawie jakby nie spojrzał już po rozpoczęciu treningu/wyścigu spada ciśnienie w oponie przez co zwiększają się opory toczenia.
Najistotniejszą zaletą lateksów jest niższa waga, cała reszta moim zdaniem to jak dyskusja na temat wyższości Felta nad Fuji
- weekendowy
- Posty: 157
- Rejestracja: śr lis 06, 2019 9:57 am
...ciekawa dyskusja...!!!! ja wybieram Fuji
I jeszcze o szczegolach technicznych, upewnij sie ze tylne widełki (Chain Stays) sa wystarczajace dlugie, u mnie nie zaloze 25mm, teraz zaluje bo dotyczy to ramy tytanowowej custom-made. Brzmi dziwne, ale 25mm obciera o rure podsiodłowa (Seat Tube), a 23mm pasuje idealnie (continental GS)