pytanie do posiadaczy Garmin Edge:
czy da się jednocześnie na Edku podążać trasą (Menu > Navigation > Courses albo Menu > Connect IQ > Strava Routes)
i
realizować zadany trening (Menu > Training > Workouts) ?
liczniki rowerowe
Właśnie sprawdziłem na fenixie 3 i można włączyć jednocześnie trening wgrany na urządzenie oraz nawigację po wgranym kursie. Z edkiem nie pomogę, bo mam zabytkowego, ale robiącego co trzeba edga 500. Z racji tego, że f3 jest już leciwy to 520 i wyższe pewnie też to potrafią.
Triathlete - A person who doesn't understand that one sport is hard enough!
- FireTriFighter
- Posty: 1178
- Rejestracja: sob lut 22, 2020 2:16 pm
Miałbyś Edge 500 to byś się zajął treningiem a nie tam Strava Segments!
Przetestowałem. STOP. Działa. STOP. Wielka KICHA STOP
Przetestowałem w weekend działanie Edka 520Plus w zakresie jednoczesnego treningu i podążania za śladem wg wyznaczonej ścieżki. Wnioski są następujące: Nie próbujcie tego!!
Ale po kolei:
- generalnie to działa - można załadować jednocześnie mapę i przygotowany trening. Ekrany nawet się przełączają same, ale...
- z ekranu treningowego na mapę przełącza się za późno - już na samym skrzyżowaniu - trochę nie w porę, warto byłoby wiedzieć tak choć ze 100m wcześniej
- nie wyłączyłem sobie powiadomień o przekraczaniu zadanego zakresu mocy (podczas treningu). Masakra. Jak mi przełączał automatycznie na mapę, to zanim zdążyłem spojrzeć na ekran, już miałem komunikat o przekroczeniu mocy, albo że jestem poniżej. Pikania co nie miara. Po 30min wyłączyłem trening, bo nie dało się jechać. Ani korzyści z mapy, ani z treningu
- jak jechałem na samej mapie, to fajnie działało, pokazuje wcześniej gdzie skręcić, jest całkiem ok
Podsumowując nie polecam. Trzeba się na coś zdecydować: albo coffee ride (nawet mocny) z mapą, albo trening strukturyzowany. Za dużo jest do ogarnięcia jak jest jedno i drugie włączone. Do tego wypadałoby jeszcze patrzeć na drogę.
Poza combo mapa/trening miałem jeszcze kilka przygód:
- wybrałem jakąs traskę ze stravy i trafił mnie ZONK - mapa chciała, żebym wjechał na S8 nie posłuchałem i zawróciłem na swoją starą, dobrze znaną
- żaden KOM "stravowy" mi się nie pojawił (i chyba dobrze, bo już pierdolnik byłby kosmiczny). Ale już wiem, że trzeba sobie te KOMy oznaczyć gwiazdką w Stravie jak się chce, żeby się pojawiały na liczniku. Przetestuję następnym razem. Udało mi się natomiast zgarnąć nieświadomie trzecie miejsce na jednym segmencie
Przetestowałem w weekend działanie Edka 520Plus w zakresie jednoczesnego treningu i podążania za śladem wg wyznaczonej ścieżki. Wnioski są następujące: Nie próbujcie tego!!
Ale po kolei:
- generalnie to działa - można załadować jednocześnie mapę i przygotowany trening. Ekrany nawet się przełączają same, ale...
- z ekranu treningowego na mapę przełącza się za późno - już na samym skrzyżowaniu - trochę nie w porę, warto byłoby wiedzieć tak choć ze 100m wcześniej
- nie wyłączyłem sobie powiadomień o przekraczaniu zadanego zakresu mocy (podczas treningu). Masakra. Jak mi przełączał automatycznie na mapę, to zanim zdążyłem spojrzeć na ekran, już miałem komunikat o przekroczeniu mocy, albo że jestem poniżej. Pikania co nie miara. Po 30min wyłączyłem trening, bo nie dało się jechać. Ani korzyści z mapy, ani z treningu
- jak jechałem na samej mapie, to fajnie działało, pokazuje wcześniej gdzie skręcić, jest całkiem ok
Podsumowując nie polecam. Trzeba się na coś zdecydować: albo coffee ride (nawet mocny) z mapą, albo trening strukturyzowany. Za dużo jest do ogarnięcia jak jest jedno i drugie włączone. Do tego wypadałoby jeszcze patrzeć na drogę.
Poza combo mapa/trening miałem jeszcze kilka przygód:
- wybrałem jakąs traskę ze stravy i trafił mnie ZONK - mapa chciała, żebym wjechał na S8 nie posłuchałem i zawróciłem na swoją starą, dobrze znaną
- żaden KOM "stravowy" mi się nie pojawił (i chyba dobrze, bo już pierdolnik byłby kosmiczny). Ale już wiem, że trzeba sobie te KOMy oznaczyć gwiazdką w Stravie jak się chce, żeby się pojawiały na liczniku. Przetestuję następnym razem. Udało mi się natomiast zgarnąć nieświadomie trzecie miejsce na jednym segmencie
@trzmiel a tak się naprodukowałem, że można... viewtopic.php?f=16&t=179
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
www.enduhub.com/kajet
już się poprawiamkajet pisze: ↑czw maja 28, 2020 10:14 am@trzmiel a tak się naprodukowałem, że można... viewtopic.php?f=16&t=179
https://szosa.org/topic/2378-garmin-edge/
Na pierwszej stronie znajdziecie większość przydatnych linków i opisów
Wczoraj testowałem na edge 530, bo też mnie to interesowało. Wrzucony trening z zakresami i mapa z wytyczoną trasą. Jechałem na ekranie z danymi, mapa włączała alarmy na 150-200 m przed skrętami i trzymała ten ekran mapy aż do skrętu. Na mapie nie działał alarm z przekroczenia zakresu mocy, no ale to nie do końca było mi potrzebne, bo zerkałem na licznik i na moc średnią z 10s.
Podsumowując - moim zdaniem całkiem to znośne
Aha, nie miałem automatycznego przełączania ekranów.
Podsumowując - moim zdaniem całkiem to znośne
Aha, nie miałem automatycznego przełączania ekranów.
dzięki. Zmieniłem ustawienia swojego gremlina:
- wyłączyłem alerty treningowe
- do mapy dodałem 2 pola (tyle można): moc NP i chwilowa średnia z 10s
i jutro próbuję ponownie trzymać się zakresów, ale jechać na mapie - w sumie po to ona mi jest: żeby mnie kierowała po trasach, których jeszcze nie znam. Na tych co znam mi nie jest potrzebna
- wyłączyłem alerty treningowe
- do mapy dodałem 2 pola (tyle można): moc NP i chwilowa średnia z 10s
i jutro próbuję ponownie trzymać się zakresów, ale jechać na mapie - w sumie po to ona mi jest: żeby mnie kierowała po trasach, których jeszcze nie znam. Na tych co znam mi nie jest potrzebna