Yellow - IM Malbork 2021

Tutaj prowadzimy swoje treningowe blogi. Triathlon, duathlon, kolarstwo - co kto lubi!
Awatar użytkownika
Szajba
Posty: 450
Rejestracja: wt lis 05, 2019 5:04 pm

sob kwie 10, 2021 1:16 pm

Yellow pisze:
pt kwie 09, 2021 12:27 pm
Dzięki za reakcję, napisze jak to było.

Ja - wtedy 45 lat, 177, ok 80 kg, masywne nogi (łydka 43-45 cm, udo ok 80-82 cm, klatka 108, długość nóg w kroku ok 81 cm, ręce długie, pas 81 cm, biodra 100 cm :)
idę na badanie składu ciała wagą TANITa model TANITA MC-780 P MA i waga mówi że mam ok 8-9% tłuszczu z tego niewiele w części brzusznej, powtarzam badania co 4-6 miesięcy i wciąż wychodzą podobnie. W tym czasie FTP na rowerze udalo mi się usiągnąć do 226 W (pojechałem pełny TRI w 6 h i 4 minuty po płaskim i po tym spacerowałem do mety - całość 14h)
Dlaczego oceniam, że są to mięśnie słabej jakości? Kiedyś przy podobnych obwodach nóg byłem w stanie w seriach wyciskać na nogi 120-160 kg (do 2 x masa własna) teraz na takiej samej maszynie nie daję rady 90 kg w podobnych seriach, a po 60 przysiadach przedwczoraj do dziś mam straszne zakwasy :) - ale zaraz poprawię

W tym samym czasie mój kolega - 33 lata, 178 cm, waga 69 kg, "patyczak" - staje na wagę Tanita i ma wykazane 18% tkanki tłuszczowej, większość w części brzusznej, powtarza badania i wyniki są powtarzalne.

Różnice między nami były takie, że ja do jego kurtki do rękawa nie mogłem włożyć dłoni, a nogawki spodni kolegi to by mi na ramię weszły.

Zacząłem ćwiczenia siłowe, ponieważ od dawna narzekam na brak siły (i nic z tym systematycznie nie robiłem). Za 2-3 miesiące może będe mógł coś powiedzieć o efektach.

Jednak przyznaję, że sam ze soba czułem się świetnie przy wadze 77-78 (i chciałbym jeszcze 2-3 kg mniej) - teraz po Świątecznym biesiadowaniu zobaczyłem znowu ponad 90 kg - zdecydowanie za dużo
Z tym obwodem w udzie to ... 60-62 wydaje się prawidłową wartością. Badanie składu ciała wagą jest obarczone zbyt dużym błędem by takie wskazania brać na poważnie. Jedyną sensowną. dostępną szaraczkom metodą jest kaliper i pomiar grubości fałdów skórnych w różnych miejscach http://www.linear-software.com/online.html. Im więcej zmierzonych punktów tym wiarygodniejsze wskazanie. Przy 8% BF brzuch powinien być już poorany żyłami.
Nie bardzo rozumiem co oznacza termin " mięśnie słabej jakości". Mięśnie to mięśnie i jeśli to co posiadamy to faktycznie mięśnie, osobnicze różnice procentowe składu włókien szybko czy też wolno kurczliwych są niewielkie. Za całego "pałera" w głównej mierze odpowiada układ nerwowy i właśnie układ nerwowy wypadałoby głównie utrzymać w dobrej formie. Dźwigając żelastwo na zerowym bilansie kalorycznym można windować wyniki do góry bez zwiększania masy mięśniowej gdyż rzeczona nie będzie miała z czego rosnąć Wystarczy przyjrzeć się zawodnikom dwuboju którzy trenując zwiększają swoją siłę pozostając wciąż w swojej kategorii wagowej.
Piszesz o 120-10kg na maszynie, domyślam się że suwnicę masz na myśli. Nie jest to żaden wyznacznik siły, maszyna to maszyna. Wyznacznikiem mogą być przysiady ze sztangą na grzbiecie i tu wypadałoby przynajmniej te 150% masy ciała dźwigać.
When you have to shoot...Shoot! Don't talk

https://www.strava.com/athletes/11696370
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

sob kwie 10, 2021 10:37 pm

Kilka postów wyżej napisałem niepoprawnie - nie 200-300 g, a 2-3 kg tłuszczu teoretycznie byłoby jeszcze do spalenia. Wydaje mi się, że mam tzw grube kości.

Chodzi mi także o to że powinienen spróbować osiągnąć wagę 75-76 kg (jak się uda to się pomierzę i może nabędę taki fat caliper) i zwiększyć np rowerowe ftp z 225 do 250-260 W.

Konieczne jest pewnie zredukowanie pochłanianych kalorii i uruchomienie treningu siłowego. Zacząłem od tego tygodnia, na początek zestaw brzuchy, przysiady, pompki, deska, drążek

Musi być ze mną raczej słabo jeśli po ok 80 przysiadach ( w seriach - sic!) mam takie zakwasy w tym tygodniu, że trucht ledwie sie udaje zrobić i wchodzenie/schodzenie po schodach to męka ;)
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

sob kwie 10, 2021 10:49 pm

Na razie martwi mnie coś innego. Nie jestem w stanie biegać z niskim (tlenowym tętnem). Nawet w powolnym truchcie po ok 2 km tętno dryfuje do 160, o przyspieszaniu na razie wogóle nie ma mowy
Od trzech tygowni wszystkie biegi to powolny trucht (powinny to być jak na razie biegi w tlenie+przebieżki) zakończony serią przebieżek
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

ndz kwie 11, 2021 11:47 pm

Tydzień prawie kompletny (bez pływania). Doszły ćwiczenia siłowe, na bieganiu w piątek nie udało się wykonać przebieżek.
Wciąż niemożliwe utrzymanie niskiego tętna w truchcie/ wolnym biegu
2021-04-11 23_32_13-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png
2021-04-11 23_32_13-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png (59.52 KiB) Przejrzano 675 razy
Ujechane na treningach FTP jest aktualnie na poziomie 226 W i jest mniej więcej na poziomie roku 2019 - na jedynym swoim TRI 1/4 w 2019 pojechałem swój najlepszy rower: 45 km, 1:16:57 35.3 km/h NP 233 (po starcie FTP wynosiło 227 W).

Pułap tlenowy dla biegu znowu obniżony do 43 (z 51) dla roweru po osiągnięciu 45 dwa tygodnie temu ( z 52 w roku 2019) podnosi się i jest na 46.
scott_mtb
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 06, 2019 11:27 am

pn kwie 12, 2021 8:04 am

Ja bym dalej trzymał się budowania wytrzymałości na spokojnych coraz to dłuższych rozbieganiach i o ile samopoczucie jest dobre w trakcie i po biegu to nie bał bym się krótkich luźnych rytmów/przebieżek ...lataj przez jakiś czas na samopoczucie - jak pojawia się lekka zadyszka to zwalniaj - zostaw cyferki ( analizuj po treningu) i obserwuj

Wysłane z mojego NOTE 20 PRO przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kajet
Posty: 680
Rejestracja: wt lis 05, 2019 2:15 pm

pn kwie 12, 2021 8:55 am

Yellow pisze:
ndz kwie 11, 2021 11:47 pm
Pułap tlenowy dla biegu znowu obniżony do 43 (z 51) dla roweru po osiągnięciu 45 dwa tygodnie temu ( z 52 w roku 2019) podnosi się i jest na 46.
Nie przywiązywałbym się do tych liczb. Po pierwsze, pułap tlenowy dla roweru wyższy niż dla biegu byłby lekką fizjologiczną aberracją, jest raczej odwrotnie. Po drugie, gdybym wierzył Garminowi i jego szacunkom, to 10 km biegałbym obecnie w 36 minut.
Zaproś tu swoją kuzynkę lub wujka - będzie weselej.
www.enduhub.com/kajet
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

wt kwie 13, 2021 1:05 am

Tak zrobię - spróbuję, pobiegać bez stresowania się odczytami, na wyczucie. Poza tym, może po prostu muszę dać sobie czas - przerwa, roztycie się, operacja - to wszystko pewnie daje sumarycznie taki efekt

Co do liczb, zegarków itd. Zauważyłem, że wyznaczany przez Garmin i TP próg mleczanowy dla biegania były bardzo podobne do siebie i zbieżne w czasie. Pułap tlenowy - wartościom nie dowierzam, ale wzrost/ spadek faktycznie odpowiada moim wynikom i możliwościom, no i fajnie się czyta kiedy rośnie :)

Chodzi o porównanie postępów i zachowania, pierwszy od lewej teraz, środkowy - wspólne treningi biegowe i rower, trzeci od lewej odpuszczenie z biegania (lub przemęczenie). Z tego co doczytałem to dla roweru Garmin liczy z odczytów mocy a dla biegu z prędkości (GPS) i tętna
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2021 10:55 pm przez Yellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

ndz kwie 18, 2021 11:35 pm

I tak udało się skończyć pierwszy blok, 4 tygodnie z 8 tygodni okresu bazowego. Tydzień regeneracyjny. Zrobiony bez pływania i bez piątkowego biegu (to miało być tylko 35 minut lekkiego biegania).
Zakładka dzisiaj w porządku (jak na aktualny mój poziom). W bieganiu próbowałem biegać lekko (tzn łatwo, na wyczucie), tętno nadal podwyższone, ale wydaje się, że idzie w dobrym kierunku.
Wszystkie jednostki rowerowe wyjeżdżone na trenażerze, ale w tym sezonie (poza sobotnimi długimi wyjeżdżeniami) planuję cały rower zrobić na trenażerze.
Od przyszłego tygodnia planuję dodać jeszcze kilka stałych ćwiczeń do zestawu i kontynuować.
2021-04-18 23_32_41-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png
2021-04-18 23_32_41-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png (66.84 KiB) Przejrzano 536 razy
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

ndz kwie 25, 2021 11:59 pm

W tym tygodniu przypętała się przeciążeniowa kontuzja lewej nogi. Nie chciało mi się wykonywać dodatkowych ćwiczeń. Bieganie fartlek całkiem spoko jak na aktualny stan, piątkowe bieganie wypadło z powodu braku chęci po 12 godzinnej pracy. Sobota też o mało co nie wypadła, ale o 22giej udało się wsiąść na trenażer i zrobić 2:30 z planowanych 2:45 - lewa noga mocno dokuczała przy pedałowaniu i jakoś tak po północy nużąco szło.
Niedzielne bieganie ok, tętno już tak bardzo nie skacze i dryf jest dużo mniejszy. Na dzisiejszym ważeniu wyszło 85,5 to jest ok 4,5 kg mniej niż w grudniu - powoli ubywa.
W najbliższy czwartek szczepienie.
2021-04-25 23_55_27-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png
2021-04-25 23_55_27-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png (46.96 KiB) Przejrzano 467 razy
Yellow
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 1:25 pm

pn maja 03, 2021 3:56 pm

Tydzień kompletny (poza basenem). Ogólnie idzie w dobrym kierunku, poza tym, że z lenistwa brak było ćwiczeń siłowych. Zobaczymy czy uda się wrócić na basen od tego tygodnia, czy trzeba będzie poczekać na zakończenie limitu dla dzieci i młodzieży.
Poza tym, jeden basen ogłosił przerwę technologiczną do 15. maja, inny wogóle nic nie komunikuje jeszcze inny wciąż pozostaje zamknięty....na szczęście jest wybór
Szczepienie przesunąłem na 8. maja
Porównałem kwiecień 2021 do 2019 i mam: więcej roweru (17,5h vs13,5h), mniej biegania 9:65 vs 12:00 h) i zero basenu vs 8,7 h. Pułap tlenowy zaczął się podnosić dla biegu i dla roweru. FTP zaproponowane przez garmin wynikające z jazd na trenażerze wzrosło do 230 W - i nigdy wcześniej nie było tak wysokie - testu nie robiłem. Lewa noga wciąż dokucza - spróbuję umówić się do fisioterapeuty
2021-05-03 15_34_32-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png
2021-05-03 15_34_32-TrainingPeaks - Plan your training, track your workouts and measure your progres.png (51.21 KiB) Przejrzano 386 razy
ODPOWIEDZ